Az orvos arról számolt be, 40 perc alatt ért ki a mentő a stroke-ot kapott családtagjához, az OMSZ szerint ez nem így volt

Megosztás

A mentőszolgálat úgy érezte, meg kell szólalnia az ügyben, hiszen a bajba került beteg családja nem is a mentőket hívta ki először, hanem az orvosi ügyeletet. Az egyik családtag azonban, aki orvos és korábban mentősként is dolgozott, felháborodva hívta fel a figyelmet a súlyos rendszerhibára. Tegyen igazságot, aki tud.

Egy orvos, aki mentősként is dolgozott, saját családjában történt eset nyomán hívta fel a figyelmet a szerinte fennálló rendszerhibára. Az OMSZ cáfolja az állításait.

Egy Facebook-posztban jelezte egy személyes eset kapcsán Spányik András, a MedSpot Alapítvány alapítója, hogy véleménye szerint súlyos rendszerhibával működött esetükben a mentőszolgálat. A bejegyzésében arról számolt be, édesanyja férjéhez riasztották a mentőket, miközben ő maga is elindult a helyszínre, majd miközben 18 perc alatt odaért a beteghez, azzal kellett szembesülnie, hogy a mentő még sehol. 

“Nem nyughattam, így beszéltem a budaörsi mentőállomás vezetőjével: mi történik? Mint kiderült, a budaörsi mentőkocsik a garázsban állnak, körülbelül egy kilométerre a betegtől, ám az állomás vezetőjének nincs joga elindítani az esetkocsit”- írta. Végül 40 percet kellett várni, míg a mentő kiérkezett egy stroke-ot kapott családtagjához.

Telex megkeresésére az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Győrfi Pál reagált és elmondta, hogy a beteghez a hozzátartozók nem a mentőket, hanem a budaörsi orvosi ügyeletet hívták ki, akik megkezdték a betegellátást. A mentésirányítási rendszer dokumentált és hitelesített adatai szerint 2023.04.24-én, 07 óra 49 perckor az első ellátók kértek mentőt a beteg kórházba szállításához stroke gyanúja miatt. A mentőegység a megadott címre 08 óra 10 perckor kiérkezett, majd a beteggel 08 óra 37 perckor (a mentőhívást követő 1 órán belül) már a gyógyintézetbe (az ellátásra legmegfelelőbb stroke-centrumba) ér” – írták.

Kapcsolódó cikkek